تفاوت سیم و کابل افشان و مفتول -بازار مس- BAZARMES

 

امروز در این مقاله به معرفی و تفاوت سیم و  کابل افشان و سیم و کابل مفتولی می پردازیم، و همانطوری که در جریان هستید سیم و کابل نقش مهمی در اتصال سیستم های مختلف و راه اندازی آنها دارد که باید در شرایط گوناگون، به درستی انتخاب شوند.کارخانجات بسیار موفقی نیز در این حوزه وجود دارند که شرکت گروه بازرگانی ثقفی افتخار همکاری با آنها را داشته  مثل افشار نژاد خراسان – کابل ابهر -رسانا کابل -کابل لوشان -کابل دامغان و …..

 

سیم و  كابل افشان

سیم افشان در واقع تعدادی هادی نازک (رشته ای )از جنس مس آنیل شده بهم تابیده و انعطاف پذیر با روکش pvc می باشد که از مقاومت الکتریکی زیادی برخودار است ،همین موضوع موجب استقبال از این محصول گردیده است.

کابل افشان هم چند سیم تک رشته ی افشان در آن وجود دارد.

 

 

 

 

به دلیل  خاصیت انعطاف پذیری کابل افشان به آن کابل نرم نیز می گویند و به همین دلیل از آن برای فواصل کوتاه استفاده می کنند.
سیم وکابل افشان سبک به عنوان کابل‌ رابط در وسایل الکتریکی، لوازم خانگی و ماشین آلات مناسب است. کابل افشان قدرت نیز برای تامین انرژی در فضای باز، بخش های داخل آب؛ نیروگاه ها، مراکز توزیع و مصارف صنعتی  … مناسب است.

 

 

سیم و کابل مفتول 

 

آن دسته از سیم وکابلهای هستند که در ساختار آنها از چند رشته مفتول مس یا آلومینیوم به هم تابیده ،  و عایق pvc تشکیل یافته اند. این  سیم و کابل ها کمترین انعطاف پذیری را دارند ولی هدایت جریان برق از آنها به خوبی صورت می گیرد. این کابل به کابل خشک یا سخت نیز مشهور است.

 

 

هادی بکار رفته در این نوع کابل ها از جنس فلز مس یا الومینیوم  می باشد.

اين سيم ها براي مصارف عمومي در اتاق خشك ، تجهيزات الكترونيكي ،داخل لوله هاي دفن شده در زير و روي گچ  استفاده ميشود.

کابل مفتول نیز برای مقاصد مصرفی در صنعت و یا کابل کشی در داخل ساختمان ها می تواند مناسب باشد که استفاده از این نوع کابل ها در اماکن خشک، آبدار و مکان هایی که بسته است و یا مرطوب می باشد، کاربرد دارد.

 

 

نظرات خود را با من در میان بگذارید .

تهیه کننده متن :فرشته امینی

کارشناس فروش سیم و کابل مس و آلومینیوم

شماره تماس: ۰۹۱۲۸۴۷۹۸۶۳

                       ۰۲۱۷۴۴۶۳

                                                                     1400/04/20

امتیاز به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *