معرفی کابل کواکسیال

كابل كواكسـيال گروه بازرگانی ثقفی
كابل كواكسـيال

كابـل هم محـور يـا كابل كواكسـيال كابلی اسـت دارای يک رسـانای داخلی كه توسـط يـک عايق قابـل انعطاف محصـور شـده اسـت و روی ايـن لايـة عايـق نيز يک رسـانای نـازک بـرای انعطـاف كابل، بـه هم بافته شـده اسـت. همـة ايـن اجـزا، در داخـل روكـش قـرارمی گيرنـد. ايـن نـوع كابل امـروزه بـه عنـوان بيشـترين كابل اسـتفاده شـده در شـبکه ها به شمار می آید و دلایل زیادی برای استفاده وسیع از آن وجود دارد .

کابل کواکسیال تقریبا گران ،سبک ،انعطاف پذیر و برای کارکردن بسیار آسان بوده و به عنوان یک استانداردمحبوب در آمده است هسته کابل کواکسیال حامل سیگنال های الکتریکی می باشد که در واقع همان اطلاعات ما را تشکیل می دهند.این هسته سیمی می تواند تک رشته ای یا به صورت چند رشته ای باشد .

اگر به صورت تک رشته ای باشد معمولا جنس آن از مس است،شیلد یا بافت روی عایق به عنوان زمین مدار می باشدو سیگنال های الکترونیکی گذار از هسته را درمقابل نویز و crosstalk محافظت می نماید corsstslk عبارت است از سیگنالی که به علت عبور جریان از سیمهای اطراف در هسته ایجاد می شود .

همواره هسته و شیلد باید توسط عایق از یکدیگر جدا گردند ،در صورتی که در نقطه ای از سیم همدیگر را لمس کنند کابل اتصال کوتاه شده و نویز به دورن سیم مسی هسته راه پیدا میکند که این باعث تخریب اطلاعات میگردد. کل این مجموعه توسط یک روکش بیرونی که معمولا از پلاستیک یا تفلون ساخته می شود ،پوشییده شده است .کابل کواکسیال مقاومت بیشتری در مقابل افت سیگنال نسبت به کابل های twisted-pair دارد.به دلیل مقاومت کابل کواکسیال این کابل انتخاب خوبی برای فاصله های دورتر و سرعت های بالاتر انتقال اطلاعات توسط دستگاه های ارتباطی می باشد .

تهیه کننده متن :فرشته امینی کارشناس فروش سیم و کابل مس و آلومینیومی

شماره تماس : 09128479863
02174463-داخلی 308

ارتباط با ما:

ما را در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دنبال کنید.

شماره تماس: 74463-021

جهت مشاهده سایر اخبار و مقالات کلیک کنید.


1400/06/09

امتیاز به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *