کاربرد لوله مسی

استفاده از لوله مسي

کیفیت لوله مسی و انواع آن، باعث شده تا قابلیت کاربرد زیادی در موارد مختلف داشته باشند. این لوله‌ ها در قطرهای بزرگ یا کوچک، برای انتقال مایع یا گازدر سیستم‌ های فشار بالا یا کم در دامنه وسیعی از دما، می‌ توانند استفاده شوند. در ادامه به مواردی از آنها می پردازیم.

كاربرد لوله مسي در تاسيسات

سیستم شبکه توزیع آب
لوله های مسی به دلیل خاصیت ضد باکتری بودن برای سالیان طولانی به‌ عنوان گزینه مناسبی برای لوله‌ کشی آب آشامیدنی ساختمان‌ ها استفاده می‌ شود.

سیستم‌ های تهویه، گرمایشی و سرمایشی
عملکرد حرارتی مس چندین برابر بهتر از آلومینیوم بوده و به همین دلیل یک گزینه عالي برای سیستم‌ های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع می‌ باشد. ضمن اینکه مقاومت بیشتری در برابر خوردگی داشته و شکل‌ پذیری و انعطاف بهتری نسبت به سایر مواد از خود نشان می‌ دهد.

سیستم گاز پزشکی و خلأ
در بیمارستان و دندانپزشکی، از لوله های مسی برای انتقال گاز اکسیژن یا ایجاد سیستم خلأ استفاده می‌شود. این لوله‌ ها به دلیل غیر قابل نفوذ بودن نسبت به آلاینده‌ ها از تجمع میکروبی در سیستم‌ های گازی جلوگیری کرده، گازهای پزشکی لازم را تمیز نگه‌ داشته و در نتیجه گازها خالص باقی می‌ مانند.

سیستم اطفا حریق
این مقاطع از دوام مناسبی در طول دوره زمان برخوردار هستند. چون در طول زمان زنگ نزده و به آب رنگ نمی‌ دهند و به همین دلیل برای لوله‌ کشی توزیع آب در سیستم‌ های اطفا حریق استفاده می‌ شود. اگر از این لوله‌ ها در سیستم اطفا حریق استفاده شود؛ می‌ توان روی تأمین به‌ موقع آب لازم برای مهار آتش در صورت نیاز حتی اگر سال‌ ها راکد بوده باشد؛ حساب کرد. سیستم توزیع گاز

این مورد یک راه‌ حل مقرون‌ به‌ صرفه برای رساندن گاز طبیعی در ساختمان‌ های مسکونی و غیرمسکونی است. انعطاف پذیری این لوله‌ ها باعث می‌ شود که انتقال گاز در مسیرهای طولانی به‌ راحتی انجام شود.

گروه بازرگانی ثقفی 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تهیه کننده:مینا محمدي

09129687714

74463 داخلي 402

 

 

 

 

امتیاز به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *