انواع گازهای مبرد

ما در گروه بارزگاني ثقفي در اين مطلب قصد داريم شما مشتريان عزيز را با گازهای مبرد  R22- R134- R410 آشنا كنيم و  راه های شناخت بهترین گازها برای کولر گازی را به شما اطلاع دهيم.

کولر گازی ها از گازهایی زیادی برای انجام فرایند سرما استفاده می کنند. متداول ترین گازهایی که مورد استفاده دستگاه های کولر گازی قرار می گیرد گازهای 22 و 410 ميباشد.

معرفی گاز مبرد R22

گاز R22 با فرمول شیمیائی CHCLF2 و با نام آیوپاک کلرو دی فلورو متان یکی از شناخته شده ترین گاز های فریون می باشد.

عمده استفاده از گاز R22  در صنایع برودتی و تهویه مطبوع می باشد.سردخانه ،یخچال ها و فریزر فروشگاهی بر و کولر های گاز از جمله وسايلي هستند كه عموما با گاز 22 سازگاري دارند.

اين گاز به علت ویژگی های شیمیایی خاصی که دارد، هم در سیستم های برودتی بالای صفر و هم در سیستم های برودتی با دمای منفی قابل استفاده بوده و سرمازایی مناسبی دارد.همين ويژگي باعث شده است تا بين برودتكاران پركاربرد ترين گاز معرفي شود.

زيان ناشي از اين گاز پس از انتشار در هوا،به لایه های بالایی جو رفته و موجب تخریب ترکیبات لایه ازن می شود.

گاز R22 برند Refrigerant
گاز R22 برند Refrigerant

معرفی گاز مبرد R410

گاز R410 با فرمول شیمیایی ترکیبی از HFC است که عمدتا در سیستم های تهویه مطبوع خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

این گاز نوع جدید گازهای مبرد برای صنابع برودتی همچون یخچال های جدید و کولر گازی ها است که با نام پرئون در بازارهای تجاری شهرت دارد.

سازگاري گاز R410 با محيط زيست بسيار بيشتر از R22 است.این سازگاری به گونه است که نه تنها آسیب به محیط زیست نمی رساند بلکه در برخی از موارد می تواند برای محیط زیست مفید باشد.

  • این گاز برای بسیاری از کولر گازی ها و صنایع برودتی جدید مناسب بوده و به راحتی می توانید از این گاز در کولرهای جدید خود استفاده کنید.
  • باعث تخریب لایه ازن نمی شود. این جریان همان سازگاری خوب این گاز با محیط زیست است.
  • دوام بالا این گاز به صورتی است که از گرمای بیش از حد و خراب شدن جلوگیری می کند.
گازهای مبرد R22 و R410A
گازهای مبرد R22 و R410A

معرفي گاز مبرد R134

فرمول مولکولی این گاز مبرد CH2FCF3 می باشد.گاز R134 یکی از معروف‌ترین مبرد مورد استفاده در سیستم‌های برودتی است. این مبرد که به گاز کولر خودرو نیز معروف است در سیستم‌های تهویه مطبوع، تجهیزات رطوبت‌گیر و … کاربرد زیادی دارد.

دمای تقطیر گاز R134 نسبتاً زیاد است. این یعنی گزینه مناسبی برای شرایط آب و هوایی گرم می‌باشد. همچنین مقدار شارژ آن نیز به نسبت دیگر گازها کمتر است. معروف‌ترین کاربرد آن در کولر اتوموبیل است. به همین دلیل بسیاری، گازR134 را با نام گاز کولر خودرو می‌شناسند. از دیگر کاربردهای این مبرد می‌توان به سیستم‌های تهویه مطبوع از جمله اسپيلت ،كولرگازي، چیلر، سیکل‌های برودتی دما بالا، ويخچال هاي خانگی و فروشگاهي، سیستم‌های رطوبت‌گیر (درایر) و … اشاره کرد.

انواع گازهاي كولرگازي
انواع گاز

گروه بازرگاني ثقفي

جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

كارشناس فروش مينا محمدي

09129687714

74463 داخلي 402

ما را در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دنبال کنید.

امتیاز به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *