کابل های مخابراتی

کابل های مخابراتی

کابل های مخابراتی را میتـوان یکـی از مهم تریـن اجـزاء در برقـراری ارتباطـات دانسـت كـه در طول تاریـخ بـا پيشـرفت هایی همـراه بوده است و امروزه شـاهد اسـتفاده از انـواع ایـن كابل ها میباشـيم. برای كسـانی كـه بـه صـورت حرفـه ای در زمينـة تجهيـزات مخابراتـی فعاليـت می نماینـد و یا قصـد ورود به این حرفه و اسـتفاده از دسـتگاه های سـانترال را دارند، كسـب اطلاعـات در مورد انـواع پارامترهای دخيل در طراحـی كابل هـای مخابراتـی بسـيار مفيـد و مؤثـر اسـت. کابل های مخابراتی در دسـته بندی كابل های ارتباطـی قـرار می گيرنـد و وظيفـه انتقـال اطلاعـات و داده را بـر عهـده دارنـد. بـا توجـه بـه طبقه بندی انجـام شـده بـرای ایـن كابل هـا، میتـوان آ نهـا را در دو دسـته كابلهای مسـی و نـوری تقسـيم نمود.

کابل های مسی همانند سایر انواع سیم و کابل بر اساس ویژگی های ساختاری همچون شکل و نوع هادی و یا ویژگی های کاربردی همچون ولتاژ کار ، نوع نصب و … تقسیم بندی می گردند که در این بین نوع و شکل هادی بدلیل ارتباط آن با نحوه نصب کابل اهمیت بیشتری دارد .

کابل

فیبر نوری یا تار نوری به انگلیسی Optical Fiber رشته باریک و بلندی از یک مادّه شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می‌تواند نور وارد شده از یک سر را، ازسمت دیگر خارج کند. فیبر نوری داری پهنای باندی بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی می‌باشد، با فیبر نوری می‌توان داده‌هایی مانند تصویر، صوت و غیره را به راحتی با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

فیبر نوری

تهیه کننده متن :فرشته امینی

کارشناس فروش سیم و کابل مس و آلومینیوم

شماره تماس:09128479863

02174463 داخلی 308

ارتباط با ما:

ما را در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دنبال کنید.

شماره تماس: 74463-021

جهت مشاهده سایر اخبار و مقالات کلیک کنید.

1400/06/04

امتیاز به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *