جریان مجاز کابل

جریان مجاز کابل - گروه بازرگانی ثقفی

نکته مهم در رابطه با عبور جریان برق از سیم و کابل ها، درجه حرارات ایجاد شده طی این انتقال می باشد که موجب خرابی عایق می شود، جهت جلوگیری از این اتفاق لازم است درجۀ حرارت تولید شده سیم و کابل در حالت تعادل از حداکثر درجه حرارت مجاز کابل کمتر باشد و درواقع درجه حرارت تولید شده در حالت تعادل باشد.

لازم به ذکر است میزان تحمل کابل در برابر جریان به شرایط محیطی ، اینکه در هوای آزاد یا محیط بسته باشد بستگی دارد.

و همینطور ﻧﺤﻮۀ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻛﺎﺑﻞ ﻫﺎ در ﻛﻨﺎر ﻫﻢ حائز اهمیت می باشد، چراکهﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﻴﺰان ﺟﺮﻳﺎن ﻋﺒﻮري از ﻛﺎﺑﻞ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﺣﺮارت اﻳﺠﺎد ﺷﺪه در ﻓﻀﺎي اﻃﺮاف آن افزایش می یابد.

جریان مجاز سیم های مسی بدون عایق

سیم های بدون عایق مورد استفاده در شبکه های هوایی باید استحکام مکانیکی کافی برای تحمل وزن خود و همچنین فشار باد و یخ و برف را داشته باشند؛ لذا معمولاً از سیم های کوچکتر از ۶ میلیمتر مربع در سیم کشی هوایی استفاده نمی شود.

جریان مجاز سیم های مسی با عایق pvc

این سیم ها با توجه به کاربرد و وضعیت نصب آنها به سه گروه سیم های: داخل لوله، سیم چند لا در هوا و چند سیم یک لا در هوا تقسیم می شوند.

جریان مجاز کابل های مسی با عایق و غلاف pvc

جریان مجاز این کابل ها بر اساس سطح مقطع آن ها می باشد.حداکثر درجه حرارت مجاز هادی با روکش پی وی سی 70درجه سانتیگراد می باشد.

این کابل ها به دو صورت نصب شده در زمین در عمق ۷۰ سانتی متری و درجه حرارت 20 درجه سانتیگراد و کابل های مستقر در هوا با درجه حرارت 30 درجه سانتیگراد تقسیم می‌شوند.

جریان مجاز سیم ها و کابل های آلومینیومی


جریان مجاز هادی های آلومینیومی در مقایسه با هادی های مسی هم مقطع کمتر است
، زیرا مقاومت ویژۀ آنها، 1/65 برابر مقاومت ویژۀ مس است. بر این اساس با برابری توان حرارتی تولیدی در یک متر طول از این دو هادی، رابطۀ جریان مجاز هادی آلومینیوم به هادی مس هم مقطع خود به دست می آید.

تهیه کننده متن:فرشته امینی کارشناس فروش سیم و کابل

شماره تماس :09128479863-02174463
1400/11/17

ما را در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دنبال کنید.

جهت مشاهده سایر اخبار و مقالات کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *