بوشن چیست؟

اتصالات بوشن

در زمره ی لوله کشی ها و صنایع تهویه مطبوع و تبرید، هر جا که نامی از اتصالات مورد نیاز برای لوله کشی و سایر کاربری های صنعتی به شکل اتصالی برده شود، به احتمال زیادی پای اتصالات از نوع بوشن در میان خواهد بود.

اتصالات همانطور که از نامشان پیداست وظیفه ی جوش دهی را برعهده دارند و دلیل استفاده از اتصالات: رفع آسیب های احتمالی در طول کاربری صنعتی لوله کشی ها در زمان بروز هر نوع حادثه ای می باشد چراکه اگر تمامی محل هایی در طول پروژه نیاز به اتصال دارند را از طریق جوش و لحیم کاری متصل کنیم، رفع عیوب احتمالی و قریب الوقوع را غیر ممکن ساخته ایم. وقتی با اتصالات کار کنیم، در زمان بروز مشکلات و یا حتی اشتباهی در حین کار، ایجاد تغییرات و تعویض ممکن شده و رفع اشکال کار در نهایت بسیار برایمان آسان خواهد بود.
بوشن که نوعی از ابزار برای اتصال به شمار می رود دارای جنس، انواع و سایز های مختلفی است که بسته به محل مورد استفاده انتخاب شده و نصب ان بر روی کار انجام می گردد. همپنین بنا بر جنس بوشن ها کارخانه های تولیدی و برند های این قطعه اتصال دهنده متفاوت است.

بوشن ها می توانند دو لوله را به هم اتصال داده و بعنوان حلقه ای استوانه ای شکل اتصال دهنده عمل کنند. این قطعه جدایی ناپذیر در سیستم لوله کشی ها دارای انواع مختلف با روش های اتصال متفاوت است که در ادامه با ذکر جزئیات بدان پرداخته ایم .

انواع بوشن 

بوشن ها می توانند از لحاظ جنسی مسی و پلاستیکی و برنجی باشند که بسته به کاربرد و نوع صنعت تولید می شوند.

بوشن ها باید در سایزها و تیپ های متناسب با لوله مسی تولید و عرضه گردند.

جنس بوشن ها می توان چدنی و مسی و پلاستیکی باشد.

بوشن ساده

بوشن استوانه ای شکل رزوه دار شده که از راست و چپ دو لوله را در یک راستا می تواند به هم متصل کند.

بوشن روپیچ تو پیچ

این نوع بوشن همان بوشن ساده است با این تفاوت که از یک سمت از رو و از سمت دیگر از داخل رزوه دار شده و قابلیت اتصال دو لوله، به صورت یکی از رو و یکی از زیر را دارا می باشد.

بوشن تبدیل

بوشن هایی که از دوطرف دارای قطرهای متفاوت بوده و می توانند دو لوله با ضخامت های متقاوت را به یکدیگر اتصال دهند بوشن تبدیل نامیده می شوند. مهم ترین نوع اتصالات بوشن در لوله کشی های مختلف از جمله استخر ها، از نوع بوشن تبدیل ها هستند.

بوشن یک سر دنده (بوشن و مهره)

دارای یک سر چسبی برای اتصال به لوله ها و یک سر دنده ای برای اتصال به فیلتر، پمپ، مبدل های حرارتی و … می باشد. از این بوشن ها برای اتصال لوله های برق به تابلوهای برق می توان استفاده کرد.

بوشن دوسر کوپل تخت

از این نوع بوشن برای رفع شکستگی ها و نیز انشعابات جدید در لوله کشی استفاده می شود.

بوشن فولادی

در دو نوع بوشن استیل و بوشن جوشی استفاده می شود. از این بوشن ها برای اتصال لوله های فشاری استفاده می شود.

بوشن های جوشی

از این نوع بوشن ها در صنایعی همچون: گازکشی، انتقال بخار، آب و فاصلاب، پتروشیمی و … استفاده می شود. بوشن جوشی نیز دارای انواع : بوشن جوشی درزدار، بوشن جوشی مانسیمان، بوشن جوشی فشار قوی و بوشن جوشی استیل می باشد.

کاربرد بوشن

همانطور که گفتیم وظیفه اصلی اتصالات در هر جنس و سایزی برقراری اتصال بین لوله ها در سیستم های مربوطه است و حلقه واصل نام دارد که اگر این اتصالات مرغوب نباشند یا درست استفاده نشده باشند مسلما طی بازه زمانی کوتاهی مشکلات فراوانی را سبب شده و آسیب جدی به کل سیستم وارد خواهند کرد. توجه داشته باشید که نحوه اتصال نیز اهمیت زیادی دارد.

روش تولید بوشن

 در ابتدا مس را در دستگاه کست تبدیل به مفتول های قطور کرده و سپس با برش و تحت فشار قراردادن هرمفتول، اتصالات دلخواه از جمله بوشن را از قالب موجود خارج کرده ودر انتها اضافات آن را نیز برش می دهند و بدین ترتیب اتصالات مورد نظر ساخته می شوند.
به دلیل تنوع سایزی بوشن ها و در کل اتصالات، برش مفتول های قطور متنوع بوده  قالب هایی که از هر برش درآورده می شود نیز دارای سایزهای متفاوت است.

سایز ضخامت مشخصات کاربری نحوه فروش توضیحات9/52تا125 0/35 تا 10 شاخه های 3و6و9متری تهویه مطبوع و بیمارستانها بصورت شاخه و یا نصف شاخه در واحد های کیلو و متر و شاخه نمونه آنیل شده هم داریم9/52تا125 0/35 تا 10 شاخه های 3و6و9متری تهویه مطبوع و بیمارستانها بصورت شاخه و یا نصف شاخه در واحد های کیلو و متر و شاخه نمونه آنیل شده هم داریم.

گروه تولیدی بازرگانی ساتراپ ثقفی

 توزیع کننده بوشن های مسی در سایز  های متفاوت بصورت فروش خرد و عمده است. معمولا توزیع کننده های لوله های مسی اتصالات این لوله هارا نیز به بازار عرضه می کنند که این مجموعه با دارا بودن تنوعی عالی در سایز بندی اتصالات بخصوص بوشن ها، آماده پاسخگویی به نیاز شما مشتریان عزیز می باشد. شما میتوانید با تماس با شرکت و یا ارسال درخواست مکتوب خود از طریق پلت فرم واتسپ برای کالای بوشن مسی استعلام قیمت شفاهی و کتبی دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *